Kainų diskriminacija

Vienos firmos tos pačios prekės pardavimas skirtingomis kainomis, nesant kaštų skirtumo. Šiuo būdu firma siekia padidinti savo pajamas, išplėsdama prekių pardavimo apimtį, nustatydama mažesnes kainas tiems vartotojams, kurie neperka jos prekių didesnėmis kainomis, ir padidindama kainas tiems, kurie pasirengę mokėti daugiau. Kainų diskriminacija galima tada, kai neįmanoma arba labai sudėtinga perparduoti skirtingomis kainomis parduodamas prekes. Toks ekonominis reiškinys galimas esant šioms sąlygoms: - prekės pardavėjas turi būti monopolistas arba turėti didelę galią rinkoje, kad galėtų kontroliuoti tos prekės rinkai tiekiamą kiekį bei kainas; - pardavėjas turi suskirstyti pirkėjus į atskiras grupes atsižvelgiant į jų galimybes pirkti tą prekę; - pirkėjas neturi perpardavinėti prekių. Priešingu atveju kainų diskriminacija būtų sužlugdyta, todėl kainų diskriminacija daugiausia tinka paslaugoms. Monopolisto taikomos kainų diskriminacijos pasekmės dvejopos: - taikydamas kainų diskriminaciją, monopolistas gali padidinti savo pelną; - esant vienodoms kitomis sąlygomis kainų diskriminaciją taikantis monopolistas gamina ir parduoda daugiau produkcijos. Kainų diskriminacija daro nevienodą poveikį atskirų tos pačios prekės pirkėjų grupių ekonominiams interesams, todėl skirtingai jų vertinama.

susiję terminai:

Firma

Kaina

Prekė

Rinka