Monopolinė konkurencija

Rinkos struktūra, kurią sudaro daug pardavėjų ir laisvas įėjimas į rinką, bet kiekviena įmonė gamina šiek tiek skirtingas prekes ir gali kontroliuoti (veikti) kainas. Monopolinė konkurencija yra konkurencijos ir monopolijos derinys, kadangi ji turi daug konkurencijos elementų ir palyginti nežymią monopolinę galią. Pagrindiniai šios konkurencijos bruožai: 1. Santykinai didelis įmonių, tiekiančių rinkai panašią, bet nevienodą tam tikros rūšies produkciją, skaičiaus šakoje. Todėl kiekvienai įmonei tenka nedidelė rinkos dalis ir ji turi ribotas galimybes kontroliuoti rinkos kainas. 2. Produkto diferenciacija, įgyjanti įvairias skirtingas formas. 3. Naujų įmonių įėjimas į monopolinės konkurencijos šaką palyginti lengvas, nors yra tam tikrų kliūčių patekti į monopolinės konkurencijos šaką. Esant monopolinei konkurencijai įmonės gamina mažiau produkcijos lyginant su efektyviausios gamybos apimtimis, nes įmonių gamybiniai pajėgumai nevisiškai panaudojami. Taip susidaro vadinamieji monopolinės konkurencijos kaštai arba nuostoliai dėl jos buvimo. Tačiau šiai konkurencijai būdinga produkto diferenciacija rodo, kad pirkėjai turi didelį pasirinkimą įvairių to paties produkto atmainų, o tai leidžia geriau tenkinti įvairius vartotojų poreikius. Didžiulė prekių įvairovė išsivysčiusiose rinkos ekonomikos šalyse liudija, kad monopolinė konkurencija yra perspektyvi ir tenkina įvairius poreikius.