Ribinis naudingumas

Papildomas naudingumas, kurį asmuo gauna iš vienos papildomos prekės ar paslaugos. Kuo daugiau žmonės turi maisto arba kitų gėrybių, tuo mažiau jie vertina papildomą vienetą. Kiekvieno papildomo vieneto teikiamas pasitenkinimas arba naudingumas yra vis mažesnis ir mažesnis. Taigi galima suformuluoti mažėjančio ribinio naudingumo dėsnį: prekės ir paslaugos ribinis naudingumas mažėja, kai daugiau tos prekės ar paslaugos vienetų suvartojama. Ribinio naudingumo nereikia painioti su bendruoju, gaunamu iš visų suvartotų vienetų. Ribinis naudingumas gaunamas tik iš paskutinio suvartoto vieneto. Kaip tik šis skirtumas paaiškina vertės paradoksą: kodėl deimantų, kurie yra ne tokie reikalingi, kaina yra aukšta, o ypač naudingo vandens kaina yra žema. Žema vandens kaina reiškia jo ribinį naudingumą paskutiniajam vartotojų nupirktam vienetui. Tuo tarpu deimantų pardavimo kaina didelė todėl, kad jie reti ir brangiai atsieina jų gamyba. Deimantus perka tik tie žmonės, kurie jų labai geidžia ir kuriems deimantų ribinis naudingumas yra pakankamai didelis, o tai ir lemia aukštą jų kainą.