Tobula konkurencija

Rinkos struktūros tipas, kuriam būdingas didelis pirkėjų ir pardavėjų skaičius, prekiaujama homogeniniais produktais, nėra pirkėjų arba pardavėjų diskriminavimo, kliūčių plisti informacijai apie kainų ir prekių skaičiaus kitimą ir įeiti į šaką bei išeiti iš jos. Tačiau tobulos konkurencijos rinkai būdingi ir trūkumai. Pagrindiniai trūkumai tokie: 1. pajamų paskirstymo nelygybė, atsirandanti dėl to, kad žmonės skiriasi išsilavinimu, žiniomis, ūkiniu aktyvumu, verslumu, ekonominės rizikos laipsniu; 2. vadinamųjų pašalinių ūkinės veiklos efektų bei jų sąlygotų kaštų nevaldymas; 3. vadinamųjų visuomeninių gėrybių gamybos neskatinimas; 4. tobulos konkurencijos mechanizmas nesukuria būtinų stimulų riboti gamybą, pardavimą bei vartojimą socialiai nepageidautinų bei žalingų produkcijų rūšių; 5. kai kuriais atžvilgiais tobula konkurencija nepalanki produkcijos vieneto kaštų mažinimui; nors konkurencinės įmonės suinteresuotos gaminti pigiau, tačiau dėl didelio smulkių gamintojų skaičiaus sunku gauti ekonomiją dėl verslo masto atskiroje įmonėje; 6. smulkios tobulos konkurencijos įmonės nepajėgios užtikrinti sparčios technikos pažangos, perimti ir taikyti pažangią gamybos technologiją; 7. tobula konkurencija nepalanki gaminamų bei parduodamų prekių įvairovei ir tai riboja vartotojų pasirinkimą rinkoje, nes produktas yra standartizuotas ir nediferencijuotas.

susiję terminai:

Įmonė

Konkurencija

Produktas

Rinka